wtorek, 22 października 2013

Co dalej?

Jak już wcześniej pisałem, po około miesiącu pojawiły się pierwsze robotnice.
Co teraz?
Mrówki musimy karmić. Potrzebują one pokarmu energetycznego - węglowodany oraz pokarmu budulcowego - białka. Węglowodany dostarczamy im za pomocą specjalnie opracowanej "mikstury" w postaci małych kropelek. Jest to miód wymieszany z żółtkiem jajka w odpowiednich proporcjach. Białko mrówki czerpią z innych owadów. Ja swoim podaję martwe owady aby być pewnym, że żadna mrówka nie zostanie poszkodowana podczas polowania. Podaję im larwy mączniaka. Wyglądają one tak:

Są tanie, łatwe do znalezienia w sklepie zoologicznym, długo wytrzymują oraz mrówki je uwielbiają :)

Gdzie podawać pokarm?
Pokarm możemy podawać w probówce na "talerzykach". Funkcje talerzyka spełniać mogą np. kawałki sreberka. Możemy również połączyć probówkę z areną i podawać pokarm mrówkom na arenie - również na "talerzykach". Można również kupić specjalne karmidełka dla mrówek  w sklepie internetowym: http://mrowkoyad.pl/. Ja osobiście wybrałem tą drugą opcję i wygląda to u mnie tak:

Tetramorium caespitum

Tetramorium caespitum

Formica cirenea

Formica cirenea

Mam nadzieje, że jakość zdjęć nie jest przerażająca.

Przepraszam za ewentualne błędy interpunkcyjne oraz ortograficzne oraz zachęcam do komentowania oraz zadawania pytań :)Pozdrawiam Vanir!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz